The ownership of the album covers and visual content is the starting point of my research on the music disc. Manipulation of the covers to launch political messages, recreate grotesque situations and build the fabric of history cover to cover, as in a sequence. The original project was called “The Thousand and One Nights in one single night” a springboard into the myth of dance music, the live, night at night, a story within another as poetic as the former. The narrator of that endless night, song to song, night after night, cover to cover, a metaphor for the tales of Scheherazade in which each of the nights is equivalent to a story, and each story to album cover.

 

“Las mil y una noches en una sola noche “ un trampolín hacia el mito de la música de baile, los directos, la noche en la noche, una historia dentro de otra tan poética como la anterior. El narrador de esa noche infinita canción a canción, noche a noche, portada a portada, una metáfora de los cuentos de Sherezade, en la que cada una de las noches equivale a un cuento, y cada cuento a una portada de disco.

La sostenibilidad de lo insostenible, era el proyecto con el que arrancó esta serie de trabajos en los que las portadas se utilizan para lanzar mensajes políticos, cómicos, absurdos o eróticos, slogans retorcidos sobre si mismos o campañas publicitarias descontextualizadas.